Celem audytu dostępności jest zgromadzenie informacji dotyczących istniejących barier i utrudnień w dostępności dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności ponieważ musimy spełnić obowiązek ustawowy.
Audyt dostępności może być przeprowadzony na etapie projektu architektonicznobudowlanego czy wykonawczego oraz dla już istniejących obiektów – przed ich modernizacją lub jako informacja o faktycznej dostępności.
Proponowane w raporcie rozwiązania mają na celu zapewnienie jak najlepszej dostępności obiektu audytowanego oraz jego otoczenia dla wszystkich osób z niego korzystających. Raport zostanie opracowany w oparciu między innymi o ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Co otrzymasz w raporcie ?
– opis stanu istniejącego (popartego dokumentacją fotograficzną),
Audytowane będzie:
– najbliższe otoczenie budynku (między innymi najbliższy parking przy budynku, najbliższy ciąg pieszy oraz najbliższy przystanek komunikacji miejskiej),
– strefa wejściowa budynku,
– komunikacja pozioma oraz pionowa,
– dostępność pomieszczeń w budynku,
– analiza wyposażenia, oświetlenia i wykończenia wnętrz,
– analiza informacji wizualnej, dotykowej oraz dźwiękowej.